Dungeon Fighter (iliti, kako sam naučio da ne brinem i zavoleo kockice)

O IGRI

Dungeon Fighter je igra koju biste dobili kad bi pomešali Dungeons & Dragons, Tumblin' Dice i Crokinole uz zdravu dozu Monti Pajtonovaca. U ovom šašavom svetu heroja propalica koji tumaraju po mračnim lagumima u potrazi za slavom i novcem, većina završi kao bezimeni leš u beskrajnim koridorima. Ali ne i vi, vi ste tu da pobedite sva zla stvorenja i dovedete mir u zemlju. Da opelješite blaga ovih tamnica. Da pijete uz pesme koje bardovi pevaju u vašu čast... Mada, budimo realni, verovatno ćete da poginete. Dungeon Fighter je igra koja je izašla, sada već davne, 2011. godine i nije napravila neki preterani bum, ni po pitanju popularnosti, ni po pitanju ocena. No, imala je dovoljan broj pasioniranih pratilaca da iznedri nekoliko ekspanzija, a onda, 10 godina kasnije i poprilično uspešnu Kickstarter kampanju koja nam je donela i ovu novu ediciju, sa novim (samostalnim) ekspanzijama. Dungeon Fighter je kooperativna igra za jednog do šest igrača u kojoj predstavljate heroje koji su ušli u tamnicu kako bi zaustavili čudovišta koja haraju kraljevstvom. Igra je podeljena u runde u kojoj svaka predstavlja istraživanje određene prostorije i borbu protiv čudovišta koje se u njoj nalazi. Igrači će redom odigravati po potez, bacajući raspoloživu kockicu na "metu", sve dok ne pobede čudovište ili svi ne budu pobeđeni od strane istog. U osnovnim pravilima igrači bacaju kockicu tako da ona mora barem jednom da udari u sto pre nego sto padne na metu (tablu za igru). Pozicija na koju kockica padne predstavlja količinu štete koju igrač nanosi čudovištu, a ako nisu ispoštovana sva pravila ili je meta promašena, čudovište nanosi štetu igraču. Na ova osnovna pravila kroz kartice prostorija, čudovišta i oružja možete imati i dodatna pravila koja će zahtevati neke potpuno šašave načine bacanja i odigravanja, pa ćete tako nekada morati kockicu da zavrtite prilikom bacanja, da je bacate zatvorenih očiju, ispod stola, itd. Kako bi kockice bile i... kockice, određene strane na sebi imaju znak koji govori da li ste uspešno uradili specijalnu sposobnost te boje, koje se zavise od heroja kojeg ste odabrali na početku partije. Neke će moći da leče, druge da udaraju jače određenu vrstu neprijatelja, da pronalaze dodatno zlato, itd... Kad već pominjem boje kockica da pomenem i dodatni detalj vezan za udaranje neprijatelja. Naime, igra sadrži 3 kockice u boji koje su igračima uvek raspoložive na početku runde, ali ako posle te 3 ne pobede čudovište, igrači moraju ili da ih vrate, trpeći štetu ili da koriste bele kockice koje moraju da kupuju zlatnicima i koje imaju mnogo manju šansu da aktiviraju specijalne sposobnosti. Posle određenog broja rundi igra će pred vas staviti izazov posebno teškog glavnog čudovišta, šefa tamnice, kojeg morate da porazite kako bi pobedili u igri.



KOMPONENTE I GRAFIČKI DIZAJN


Igra sadrži tablu koja se sklapa kao puzzle (poprilično bitno jer mora da bude ravna na stolu), veliki broj karata, plastičnih kockica i novčića i raznih kartonskih tokena. Kvalitet izrade je na nekom prosečnom nivou za današnje standarde, mada definitivno plus za odlično odrađen plastični insert koji pazi i na slivovane karte. Ilustracije su u tonu same igre; šašave, pune zabavnih i smešnih detalja i karikiranih likova.



UTISCI
Kao samoproklamovani iskusni euro igrač, jedan sam od onih koji se gade kockica u igrama. Ok, ne mislim tu na euro igre koje imaju kockice koje rade na potpuno drugačije načine, već na one u kojima smo odlučili sta ćemo, a onda bacamo kockicu da vidimo da li smo uspeli. Takozvana izlazna nasumičnost. Da, nisam ljubitelj takvih igara. S druge strane, iako sam poprilično loš u njima, igre spretnosti me privlače, a Dungeon Fighter je pre svega to - igra u kojoj je bitno na koji način ste bacili kockicu, a manje je bitno šta ste na toj samoj kockici dobili. Opet, nasumičnost je tu, kockica će nekada, naizgled protivno svim zakonima fizike skrenuti na pogrešnu stranu i završiti u jednoj od rupa na meti (da, meta ima i rupe po sredini). Ali sve je to tako nebitno kada uđete u svet igre Dungeon Fighter. Svet u kojem ste jedan od stereotipnih heroja, spremnih za bolnu smrt u tamnici, ali i svet čiste zabave, ludih poteza i glasnog smejanja. Neverovatno je zabavno kada gledate saigrača kako pokušava da baci kockicu iza leđa dok u isto vreme treba da je zavrti. Ili kada se, boreći se protiv glavnog čudovišta, nadate uspehu u poslednjem bacanju koje vam je ostalo (jer je kod njih zabranjeno vraćati kockice u boji), očekujući tih 5 štete koji vam fale. Ili kada se mirite sa tim da nemate dovoljno kockica da ga pobedite, ali jedan od saigrača pogađa centar sa uspešnom stranom, što predstavlja instant poraz bilo kog čudovišta. Dungeon Fighter nije za one koji vole savršeno definisana pravila i ne vole dvosmislene situacije. To je igra koja je samo zabava, spremna za različite interpretacije i brze odluke. Nije ni za one koji ne vole da ustaju sa stolice za vreme igre, jer nekada ćete morati da dođete do saigrača kako biste ga senzualno uhvatili za ruku dok njom pokušavate da bacite kockicu. Dungeon Fighter nije ni za one koji nisu spremni da gube zbog naizgled nefer situacija, jer bacanje kockice ispod noge dok su vam oči u visini stola može biti praktično nemoguće. Nije za one koji igre shvataju previše ozbiljno, jer ona sama sebe ne shvata ni malo ozbiljno, ni u jednom trenutku.



A EKSPANZIJE?

Jedina mana Dungeon Fightera potencijalno može biti njegova dugovečnost. Kao igra koju ćete, barem u početku, mnogo igrati, jednoličnost čudovišta i lokacija može dovesti do prezasićenosti na barem neki period. U ovome vam mogu pomoći četiri raspoložive ekspanzije. U svakoj od ovih ekspanzija, pored gore pomenutih stvari, dobićete i neka dodatna pravila i spravice koje će vam pomagati i odmagati u vašem avanturisanju. To može biti dodatno postolje za tablu koje će je podići od stola dodatnih 1-2cm, štapići za bacanje kockica, kapija kroz koju morate da proturite kockicu i sl... Tu su, naravno, nova čudovišta, lokacije i kockice, nova "meta", ali i razni dodaci za istu koji vam mogu na razne načine pomoći ili zadati dodatne glavobolje. Sve u svemu, ekspanzije dopunjuju standardnu igru na načine koji mogu fino da je promene, a da dodaju minimalnu količinu dodatnih pravila. Dodatni plus je što su sve ekspanzije samostalne, odnosno ne zahtevaju osnovnu igru, mada je moja preporuka da krenete od osnovne jer sadrži najveći broj karata i heroja (dozvoljava igranje u 6 igrača, za razliku od 4 sa ekspanzijama), nešto u čemu su ekspanzije dosta ogoljene.




UKRATKO

Dungeon Fighter je kutija prepuna čiste zabave. Bilo da ste ljubitelj igara Dungeons & Dragons ili Crokinole, da ste đak ili penzioner, da ste okoreli eurogejmer ili ameritrešer, svima nam je potrebno pola sata do sat smeha, suludih situacija i druženja. A ovo je prava igra za to!

  Ukoliko želite da ispratite još zanimljivih Dankovih objava vezanih za društvene igre, možete to učiniti na njegovom Instagram profilu @balderandboardgames