
IELLO je firma koja je fokusirana na porodične društvene
igre, zato je i bilo veliko iznenađenje kada su najavili “expert” igru - Khora:
Rise of an Empire. Veliki optimizam ljudi iz IELLO-a, kao i dobre recenzije
nekih uticajnih ljudi iz hobija (pre svega Tom Vasela), za mene su bili
dovoljni da dam šansu igri. Bilo je tu prilično jakih predikcija
od strane izdavača (da će Khora dostići uspeh Terraforming Mars-a), tako da sam
imao jaku želju da prepoznam taj kvalitet.
Igra je smeštena u antičku Grčku. Svaki igrač kontroliše određen polis (ukupno ih ima 7), trudi se da razvija svoju ekonomiju, kulturu i vojsku i da time prikupi što veći broj poena.

Na tom putu ima izbor od 7 različitih akcija, i
svaku od tih akcija (osim vojne akcije) igrači igraju simultano, kao npr. u
igri 7 Wonders. Svaku akciju koju odigravate morate da vežete uz kockicu koju
bacate na početku poteza. Krećete sa 2 kockice i to znači da možete odigrati 2
akcije za jedan potez, ali je moguće taj broj povećati na 3 tokom igre. Partija
se završava nakon 9 rundi, a svaka runda
je praćena nasumičnim događajem. Nasumični događaji pretežno nagrađuju igrače
koji razvijaju vojsku a kažnjavaju igrače koji ne ulažu u istu. Naravno, može
se desiti i događaj koji nije nužno vezan za vojsku, i može biti pozitivan ili
negativan i važi za sve igrače.
Kockice donose faktor sreće koji može uticati na ishod partije. Što je broj na kockici veći – imate veći izbor akcija koje možete da odigrate. Postoji cela skala koja služi isključivo da se “odbranimo” od lošeg ishoda bacanja kockica, ali je neki utisak da bi igra funckionisala i bez toga. Iskreno, nije mi jasno zašto se ubacuje takav haotičan faktor u ozbiljne strateške igre. Nasumičnosti već ima dovoljno – u smislu koje karte ćemo vući i koji događaji će biti vezani uz runde, tako da mi ne deluje da su kockice bile potrebne da bi partije bile drugačije – ima ovde dosta materijala koji igru čini zanimljivom i nakon većeg broja igranja.
Igra mi je sve više prijala nakon svakog novog igranja, što je uvek dobar znak. Odluke su zanimljive i ukoliko vam, poput mene, ne smeta što je igra potpun soliter, verujem da ćete uživati u konstruisanju vašeg mehanizma.



Ostavi komentar